سفارش تبلیغ
صبا ویژن
: منوی اصلی :
: درباره وبلاگ :
: لوگوی وبلاگ :
: لینک دوستان :
: لوگوی دوستان :
: کل یادداشت ها :
: اشتراک خبرنامه :

سید مرتضی نبوی با بیان اینکه حلقه مدیریت در زمان موسوی تنگ بود و او سعه صدری که بتواند دیدگاه‌های مختلف را تحمل کند را نداشت، تصریح کرد: در آن دوران بنده و احمد توکلی برای اینکه لایحه بودجه را در روزنامه منتشره کرده بودیم به دادگاه فراخوانده شدیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید مرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح امروز دوشبنه در مراسم نشست پرسش و پاسخ باشگاه توانا طی سخنانی با اشاره به روند حضور میرحسین موسوی در سمت نخست وزیری گفت: پس از فرار بنی صدر، شهید رجایی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد که وی نیز شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر به مجلس وقت معرفی کرد و مجلس نیز با رای اعتماد، شهید باهنر را به عنوان نخست وزیر معرفی کرد، اما طولی نکشید که رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر از سوی منافقین به شهادت رسیدند.

مدیر مسئول روزنامه رسالت افزود: پس از به شهادت رسیدن شهیدان رجایی و باهنر، رهبر معظم انقلاب در آن زمان به عنوان رئیس جمهور معرفی شدند و ایشان میرحسین موسوی را به عنوان نخست وزیر به مجلس شورای اسلامی معرفی کردند و موسوی پس از اخذ رای اعتماد از مجلس وقت به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: موسوی در حالی نخست وزیر شد که تقریبا هیچگونه تغییری در کابینه وی نسبت به کابینه شهید باهنر دیده نمی‌شد و در واقع می‌توان گفت که کابینه موسوی ابتکار خودش نبود بلکه همان کابینه کوتاه مدت شهید باهنر و البته آیت الله مهدوی کنی بود.

سید مرتضی نبوی ادامه داد: زمانی که ما در دولت موسوی وزیر حضور داشتیم، به همراه چند نفر از دیگر وزرا با سیاست‌های اقتصادی دولت مخالف بودیم و این اختلافات در زمانی شدت گرفت و در نهایت منجر به این شد که موسوی در دور دوم نخست وزیری خود به جز ولایتی و عسگر اولادی بقیه وزرا را تغییر بدهد.

وی تاکید کرد: در رابطه با دور دوم نخست وزیری موسوی باید گفت رئیس جمهوری وقت نمی خواستند که موسوی را به عنوان نخست وزیر به مجلس اعلام کنند چرا که معتقد بودند هیچ گونه حجت شرعی برای معرفی موسوی ندارند. لذا این موضوع را را با امام (ره) مطرح کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: محسن رضایی اخیرا به بنده گفت زمانی که قرار بود موسوی به مجلس معرفی نشود، بنده نزد امام رفته و به امام گفتم که صلاح جنگ این است که موسوی نخست وزیر باشد؛ از سوی دیگر نمایندگان مجلس وقت که گرایش های موسوم به چپ داشتند به امام نامه نوشتند که موسوی نخست وزیر شود. لذا امام در پاسخ به نامه نمایندگان گفت که به عنوان یک شهروند موافق هستم.

نبوی خاطرنشان کرد: زمانی که رئیس جمهور وقت از اظهار نظر امام (ره) اطلاع یافتند، فرمودند که امام فرموده‌اند به عنوان یک شهروند موافق هستم لذا از امام می‌خواهم که به بنده حکم کنند تا موسوی را به عنوان نخست وزیر معرفی کنم تا در این صورت حجت نیز بر من تمام شود، چرا که بنده حجت شرعی برای معرفی میرحسین موسوی به عنوان نخست وزیر ندارم.

وی افزود: امام (ره) از اینکه به رئیس جمهور وقت حکم کنند که میر حسین موسوی را به عنوان نخست وزیر معرفی کنند، امتناع کردند ولی پس از انجام مذاکراتی بنا بر این شد که رئیس جمهور وقت میر حسین موسوی را به عنوان نخست وزیر به مجلس معرفی کرده که در نهایت این کار را نیز انجام دادند و موسوی برای دومین دوره به عنوان نخست وزیر انتخاب شد.

مدیر مسئول روزنامه رسالت با اشاره به اینکه بنده و احمد توکلی را برای اینکه لایحه بودجه را در روزنامه منتشره کرده بودیم به دادگاه فرا خواندند، گفت: به دلیل اینکه لایحه بودجه که موسوی می‌خواست آن را به صورت محرمانه به مجلس ارسال کند را ما در روزنامه رسالت منتشر کردیم. البته این اقدام که لایحه بودجه به صورت محرمانه به مجلس ارسال شود مغایر با قانون بود، از این رو به این دلیل ما را به دادگاه فراخواندند.

سید مرتضی نبوی ادامه داد: حلقه مدیریت در زمان موسوی تنگ بود و موسوی هم سعه صدری که بتواند دیدگاه‌های مختلف را تحمل کند نداشت، حتی موسوی در وزارتخانه‌ها دفتر‌هایی تاسیس کرده بود که در واقع از آن وزارتخانه‌ها وزیر را دور بزنند و مستقیم با آقای موسوی کار کنند. آن دفاتر در امور دخالت می‌کردند که این موضوع در دور دوم نخست وزیری موسوی گسترده‌تر شده تا جایی که موسوی برای وزرا شرط می‌گذاشت که حتی انتخاب معاونان نیز با جلب نظر وی صورت بگیرد.

وی گفت: دایره موسوی در زمان نخست وزیری بسته بود و خیلی راحت نمی‌شد با وی رابطه پیدا کرد از این رو ممکن است این موضوع را امروز هم موسوی همراه خود داشته باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه موسوی حتی امام را نیز از استعفای خود با خبر نکرده بود، گفت: وی بدون اینکه امام را در جریان استعفا خود بگذارد، استعفا داد و ما برای اولین بار استعفای موسوی را در روزنامه جمهوری اسلامی که منتسب به خود وی بود، دیدیم و حتی چند روز پس از این استعفا، معلوم نبود که موسوی کجاست، لذا امام موسوی را فراخوانده و با لحنی وی را خطاب کردند که باید استعفای خود را پس بگیرید که بقیه ماجرا را می‌توان در صحیفه حضرت امام دید.

نبوی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی دولت موسوی تاکید کرد: سیاست‌های اقتصادی زمان جنگ به طور افراطی دولتی بود که حتی می‌توان آثار آن را پس از جنگ هم ملاحظه کرد تا جایی که امروز برخی از کارشناسان معتقدند که آن سیاست‌ها هنوز هم در صنعت باقی مانده، لذا صنعت ما قابل رقابت با صنایع دیگر کشورها نیست. البته باید گفت که اقدام خوبی هم در زمان میر حسین صورت گرفته و آن این بود که در سال‌های آخر جنگ، دولت میر حسین درآمد ارزی خوبی داشت ولی در کل در خصوص واردات باید گفت که در آن دوران کشتی‌ها در بنادر ما برای تخلیه بار خود صف می‌کشیدند و حتی هزینه دموراژ و تاخیر در تخلیه بارها را هم از ما می‌گرفتند.

وی با اشاره به حمایت‌های امام از موسوی در زمان جنگ، اظهار داشت: حمایت‌های امام در دوران جنگ از موسوی به خاطر این بود که دولت بتواند جنگ را هدایت کند این در حالی است که امام (ره) چندین بار به موسوی در خصوص مشارکت بخش خصوصی و مردمی در اقتصاد تذکر داده بود که شاید موضوعی را در نظر داشت که تا آن زمان انجام نشده بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص اینکه برخی دولت را متهم به دروغ گویی می‌کنند، تصریح کرد: چگونه ممکن است دولتی که 4 سال کار کرده و آمار و همه مسائل آن در معرض قضاوت عمومی مردم است، موسوی بگوید حکومت اسلامی نباید دروغ گفته و به مردم فشار بیاورد؟ لذا اگر رئیس جمهور دروغ گو است چگونه شورای نگهبان وی را رد صلاحیت نمی‌کند؟

نبوی افزود: متاسفانه این فرهنگ به طرفداران آنها نیز منتقل شده همان کسانی که در سال 76 نیز حضور داشتند از این رو می‌گویم که آیا این اقدامات موجب کمک به جریان‌هایی همانند 18 تیر نیست.

وی تصریح کرد: اگر آنها می‌خواهند اثبات کنند که دولت دروغ می‌گوید، از مناظره طفره نروند و در مناظره شرکت کرده و با دلیل دروغ ها را اثبات کنند که البته زمزمه‌های عدم حضور آنها نیز این روزها شنیده می‌شود.

مدیر مسئول روزنامه رسالت در خصوص سئوالی درباره هزینه سنگین تبلیغات میر حسین موسوی گفت: هزینه های که میرحسین‌موسوی که برای تبلیغات انجام می‌دهد و با توجه به تبلیغات وی نیز که پررنگ هم هست، قابل توجه می‌باشد ولی اینکه هزینه این تبلیغات از کجا آمده است را ما نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اتفاقات رخ داده در جریان دوم خرداد اظهار داشت: در مقطع دوم خرداد برخی در مسائل خود تجدید نظر کردند و حتی تجدید نظر آنها تا جایی بود که دشمنی خود با آمریکا را با تجدید نظر به مذاکره تبدیل کردند.

سید مرتضی نبوی اضافه کرد: در آن مقطع کار به جایی رسید که به سپاه و بسیج حمله کرده و حتی دفاع مقدس را نیز زیر سوال می‌بردند و بعدها هم مشخص شد که طیف رادیکال آنها در اصل ولایت فقیه هم تجدید نظر کرده‌اند.

وی تاکید کرد: بنده موجی را که در سال 76 ایجاد شد، امروز در جامعه نمی‌بینیم چرا که در استان ها و دانشگاه ها شاهد حمایت دانشجویان از احمدی نژاد بوده‌ام، احمدی نژاد زمینه‌ای در بدنه مردم دارد و مستقیم با مردم در ارتباط است از این رو حتی مناظره هم برای کاندیداهای دیگر با احمدی نژاد سخت است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: در خصوص هاشمی رفسنجانی باید بگویم که وی پس از قطعنامه طرفدار اقتصاد آزاد شد، ولی در زمانی که موسوی نخست وزیر بود به شدت طرفدار اقتصاد دولتی‌ای بود که موسوی آن را انجام می‌داد.

نبوی با اشاره به شکست هاشمی رفسنجانی از احمدی نژاد در دور نهم انتخابات ریاست جمهوری گفت: آقای هاشمی در سال 84 از آقای احمدی نژاد شکست خورد و حتی پس از پیروزی آقای احمدی نژاد به وی این پیروزی را نیز تبریک نگفت و هیچ وقت دلش نسبت به آقای احمدی نژاد صاف نشده، چرا که موضع وی نسبت به آقای احمدی نژاد "نه " است. البته ظهور این موضوع را می‌توان در حمایت فرزندان وی و همچنین حمایت خانم فائزه هاشمی از موسوی و نکبت بار خواندن وضع جامعه از سوی وی و همچنین حمایت حزب کارگزاران و دنبال روی این حزب از موسوی دید.

وی در خصوص حضور کرباسچی در ستاد کروبی اظهار داشت: حضور کرباسچی در ستاد کروبی یک پدیده است چرا که به نظر می‌رسد کروبی روی اثرگذاری کرباسچی در قشری از جامعه حساب باز کرده است.



  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :ستاد حمایت از دکتر محمود احمدی نژاد شهرستان تربت جام::نظرات دیگران [ نظر]

    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : پایگاه خبری-تحلیلی رئیس جمهور ما