سفارش تبلیغ
صبا ویژن
: منوی اصلی :
: درباره وبلاگ :
: لوگوی وبلاگ :
: لینک دوستان :
: لوگوی دوستان :
: کل یادداشت ها :
: اشتراک خبرنامه :
نامه سرگشاده یک حقوقدان برجسته خطاب به میر حسین موسوی
آقای موسوی! شما مباشر یا معاون در ارتکاب جرائم و آشوب‌های جاری در کشور هستید

خبرگزاری فارس: یک حقوقدان برجسته خطاب به موسوی نوشت: شما در بسیاری از موارد مباشر یا معاون در ارتکاب آشوب ها و جرائمی هستید که در این مدت در شهرهای مختلف کشور، بخصوص شهر تهران به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری فارس، متن این نامه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
"مصادیق بارز جرائم میرحسین موسوی "
"الفتنة اشدّ من القتل " (سوره بقره آیه 191)
جناب آقای مهندس میرحسین موسوی - کاندیدای محترم ریاست جمهوری
با سلام و احترام؛
خلق حماسه شکوهمند و کم‌نظیر 22 خرداد 88 بدون شک از مقدرات الهی و الطاف رحمانی خداوند تبارک و تعالی است که بر ملت ایران نازل گردید و با هدایتهای داهیانه مقام معظم رهبری - دام‌ظله‌ العالی - به دست ملت غیور و فهیم ایران اسلامی به وقوع پیوست و همچون برگ زرینی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی می‌درخشد. حماسه‌ای که بیش از پیش بر عظمت و قدر و منزلت ملت در نزد جهانیان افزود و مایه مباهات دوستان انقلاب اسلامی و مسلمین و مستضعفین جهان شد و دشمنان قسم خورده را بیش از همیشه مأیوس و درمانده کرد.
شکی نیست که شما نیز با شرکت خود به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در این انتخابات، سهم قابل ملاحظه‌ای در خلق این حماسه عظیم‌ داشته‌اید؛ لکن متأسفانه اعمال، گفتار و مواضع شما و دوستانتان بعد از انتخابات و به خصوص اصرار و پافشاری غیرقانونی شما در اعتراض به اعلام اولیه نتایج انتخابات از طریق کانالهای غیر حقوقی برخلاف قوانین مصرح موضوعه کشور و از راه تحریض و تحریک هوادارانتان به برپایی تظاهرات و اعتراضهای خیابانی، خسارات جبران‌ناپذیر و هزینه‌های سنگین را بر کشور تحمیل نمود که جبران آن به سادگی و به زودی ممکن نبوده و شاید غیر ممکن باشد.
این حوادث خسارات سنگین مادی و معنوی به بار آورد که بدون شک مقصر و عامل اصلی آنها شما هستید. خساراتی چون: ایجاد بدبینی در کسر عظیمی از مردم به صداقت نظام اسلامی و خدشه وارد نمودن به وجاهت انقلاب اسلامی در نزد جهانیان، تألمات روحی قاطبه مردم و مؤمنین، تلخ نمودن کام ملت پس از شیرینی شرکت در انتخابات و ایجاد ترس و دلهره و ناامنی در بسیاری از مردم کشور که این اقدامات غیرقانونی موجبات فعالیت گروهی از محارب و مفاسد را نیز فراهم گردانید تا دست تطاول به سوی بیت‌‌المال و اموال عمومی و خصوصی دراز نموده و با به آتش کشیدن و غارت اماکن و اموال عمومی و خصوصی و سرقت از آنها به مدت یک هفته، کشور را ناامن نمایند تا بدانجا که عده‌ای از مردم عزیز کشور را نیز به قتل رسانده و مجروح نمایند.
شما خواسته‌ یا ناخواسته، در بسیاری از موارد مباشر یا معاون در ارتکاب جرائمی هستید که در این مدت در شهرهای مختلف کشور، بخصوص شهر تهران به وقوع پیوسته است. گرچه خسارات معنوی که اعمال و رفتار و گفتار شما برای کشور به بار آورده قابل جبران نمی‌باشد. اما اعمال شما طبق قانون مجازات اسلامی جرم بوده و توسط دستگاه قضایی قابل پیگیری است که خوبست شما که مدعی قانون‌گرایی هستید به آنها توجه نمایید.
اهم این جرایم عبارتند از:
1- مباشرت در برهم زدن امنیت کشور موضوع ماده 498 قانون مجازات اسلامی
حرکات غیرقانونی شما که با دادن اطلاعیه از هواداران خود می‌خواهید با نماد خاص و به صورت غیرقانونی و بدون کسب مجوز از مقامات ذی‌صلاح، به خیابانها بریزند و خود نیز با حضور در این مجامع موجبات تحریک و تشویق بیشتر قانون‌شکنان را فراهم می‌نمایید از مصادیق بارز برهم زدن امنیت کشور موضوع ماده 498 قانون مجازات اسلامی است. مطابق این ماده: "هرکس با هر مرامی، دسته، جمعیت یا شعبه، جمعیتی بیش از دو نفر در داخل یا خارج از کشور تحت هر اسم یا عنوان تشکیل دهد یا اداره نماید که هدف آن برهم زدن امنیت کشور باشد و محارب شناخته نشود به حبس از 2 تا 10 سال محکوم می‌شود. "
2- مباشرت در اجتماع و تبانی در ارتکاب جرائم
مطابق ماده 610 قانون مجازات اسلامی "هرگاه دو نفر یا بیشتر اجتماع و تبانی نمایند که جرایمی بر ضد امنیت داخلی یا خارجی کشور مرتکب شوند یا وسایل ارتکاب آن را فراهم نمایند در صورتی که عنوان محارب بر آنان صادق نباشد به 2 تا 5 سال حبس محکوم خواهند شد. "
3- مباشرت در افتراء و توهین و هتک حرمت اشخاص
شما در موارد متعدد و با استفاده از الفاظی چون‌ "شعبده‌بازی دست‌اندرکاران انتخابات و صداوسیما "، "صحنه‌آرایی خطرناک "، "متصدیان بی‌امانت "، "توجیه‌گریان دروغگو "، "متقلبان "، "خائن به آرای مردم "، "برنامه‌ریزی پشت پرده برای دستکاری در انتخابات " و.... در اطلاعیه‌هایتان، اقدام به هتک حرمت مقامات مسئول در انتخابات، موضوع مواد 609، 697 و 698 قانون مجازات اسلامی نموده‌اید. مطابق ماده 609 قانون مجازات اسلامی "هرکس با توجه به سمت، یکی از رؤسای سه قوه یا معاونان رئیس جمهور یا وزرا یا یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی یا نمایندگان مجلس خبرگان یا اعضای شورای نگهبان یا قضات یا اعضای دیوان محاسبات یا کارکنان وزارتخانه‌ها و مؤسسات و شرکتهای دولتی و شهرداریها در حال انجام وظیفه یا به سبب آن توهین نماید به 3 تا 6 ماه حبس و یا تا 74 ضربه شلاق و یا 50 هزار تا یک میلیون ریال جزای نقدی محکوم می‌شود. "
مطابق ماده 697 قانون مجازات اسلامی "هرکس به وسیله اوراق چاپی یا خطی یا به وسیله درج در روزنامه و جراید یا نطق در مجامع یا به هر وسیله دیگر، به کسی امری را صریحاً نسبت دهد یا آنها را منتشر نماید که مطابق قانون آن امر جرم محسوب می‌شود و نتواند صحت آن اسناد را ثابت نماید جز در مواردی که موجب حد است به یک ماه تا یک سال حبس و تا 74 ضربه شلاق یا یکی از آنها حسب مورد محکوم خواهد شد. "
ماده 698 قانون مجازات اسلامی: "هرکس به قصد اضرار به غیر یا تشویق اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله نامه یا شکواییه یا مراسلات یا عرایض یا گزارش یا توزیع هرگونه اوراق چاپی یا خطی با امضا یا بدون امضا اکاذیبی را اظهار نماید یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت رأساً به عنوان نقل قول به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقامات رسمی تصریحاً یا تلویحاً نسبت دهد اعم از اینکه از طریق مزبور به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به غیر وارد شود یا نه علاوه بر اعاده حیثیت در صورت امکان، باید به حبس از 2 ماه تا 2 سال و یا شلاق تا 74 ضربه محکوم شود. "
4- مباشرت و معاونت در تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی ایران
شما با برپایی تظاهرات غیر قانونی و ایراد سخنان خلاف واقع علیه نظام و ایراد اتهامات متعدد و در بیانیه‌های خویش مانند "طرح بازی بزرگ توسط مقامات "، "حاکمیت دروغ و استبداد "، "روند پرمخاطره "، "تخلفات و کارشکنی‌های متعدد و نارسایی‌های گسترده "، "تزلزل ارکان نظام "، وجود "توجیه‌گران دروغگو " در نیروهای مؤثر نظام، "برخوردهای غیرقانونی و خشونت‌بار با منتقدان " منجر به مصدومیت و شهادت هموطنان، "اقدامات وحشیانه در کشتار مردم "، "برخوردهای سبعانه " و "حمله به بانکها و ادارات و اموال مردم توسط اصحاب "، "تقلب و دروغ برای تکمیل طرح خود " هم مباشرت در تبلیغ علیه نظام اسلامی می‌نماید و هم با فراهم آوردن خوراک تبلیغاتی برای شبکه‌های خبری رسانه‌های خارجی و دشمنان نظام آنان را در ارتکاب این جرم معاونت می‌نمایید.
مطابق ماده 500 قانون مجازات اسلامی "هرکس علیه نظام جمهوری اسلامی ایران یا به نفع گروهها و سازمانهای مخالف نظام به هر نحو فعالیت تبلیغی نماید به حبس از 3 ماه تا یکسال محکوم خواهد شد. " و طبق بند 3 ماده 43 ذیل قانون "هرکس عالماً عامداً وقوع جرم را تسهیل کند " معاون جرم محسوب می‌شود.
5- مباشرت و معاونت در اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی و ممانعت از کسب و کار
با توجه به اینکه تجمعات شما بدون مجوز قانونی بوده و موجب اخلال در نظم و کسب و کار مردم می‌گردد از مصادیق بارز ماده 618 قانون مجازات اسلامی می‌باشد که مطابق آن "هر کس با هیاهو و جنجال و حرکات غیر متعارف یا تعرض به افراد موجب اخلال نظم و آسایش و آرامش عمومی گردد یا مردم را از کسب و کار باز دارد به حبس از 3 ماه تا یکسال و تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد " و مطابق ماده 620 همین قانون اگر به صورت دسته جمعی واقع شود مرتکب به حداکثر مجازات مقرر محکوم خواهد شد.
6- معاونت در محاربه و افساد فی‌الارض
مطابق ماده 183 قانون مجازات اسلامی "هر کس که برای ایجاد رعب و هراس و سلب آزادی و امنیت مردم دست به اسلحه ببرد، محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشد " و طبق تبصره 3 این ماده "میان سلاح سرد و سلاح گرم فرقی نیست. "
هم‌چنین مطابق ماده 187 همین قانون "هر فرد یا گروهی که طرح براندازی حکومت اسلامی را بریزد و برای این منظور اسلحه و مواد منفجره تهیه کند و نیز کسانی که با آگاهی و اختیار امکانات مالی مؤثر یا وسایل و اسباب کار و سلاح در اختیار آنها بگذارند محارب و مفسد فی‌الارض می‌باشند " و نیز مطابق ماده 687 قانون فوق‌الذکر "هر کس در وسایل و تأسیسات مورد استفاده عمومی از قبیل شبکه‌های آب و فاضلاب، برق، نفت، گاز، پست و تلگراف و تلفن و مراکز فرکانس و مایکروویر (مخابرات) و رادیو تلویزیون و متعلقات مربوط به آنها اعم از سد و کانال و انشعاب لوله‌کشی و نیروگاههای برق و خطوط انتقال نیرو و مخابرات (کابلهای هوایی یا زمینی یا نوری) و دستگاههای تولید و توزیع و انتقال آنها که به هزینه یا سرمایه دولت یا با سرمایه مشترک دولت و بخش غیردولتی یا توسط بخش خصوصی برای استفاده عمومی ایجاد شده و همچنین در علایم راهنمایی و رانندگی و سایر علائمی که به منظور حفظ جان اشخاص یا تأمین تأسیسات فوق یا شوارع و جاده) نصب شده است، مرتکب تخریب یا ایجاد حریق یا از کار انداختن یا هر نوع خرابکاری دیگر شود بدون آنکه منظور او اخلال در نظم و امنیت عمومی باشد به حبس از 3 تا 10 سال محکوم خواهد شد. "
که بنا بر تبصره یک همین ماده "در صورتی که اعمال مذکور به منظور اخلاق در نظم و امنیت جامعه و مقابله با حکومت اسلامی باشد مجازات محارب را خواهد داشت "
از آنجا که تمامی جرائم فوق‌ به وقوع پیوسته است لذا جنابعالی نیز که با اصرار و تأثیرات متعدد مبنی بر پیگیری اعتراض خود از طرق غیرقانونی و با آگاهی از عواقب کار و عمل غیر قانونی خود وقوع این جرائم را تسهیل نموده‌اید،‌معاون در جرائم مذکور محسوب می‌شوید.
7- معاونت در اخلال در نظم جامعه و ایجاد خوف موضوع تبصره‌های مولد 203 و 208 قانون مجازات اسلامی
8- معاونت در منازعه موضوع ماده 615 قانون مجازات اسلامی
9- معاونت در احراق و تخریب و اتلاف اموال موضوع مواد 675 الی 671 قانون مجازات اسلامی
ممکن است ایراد شود که برای تحقق معاونت در جرم "وحدت قصد " با مباشر جرم ضرورت دارد که باید اشاره نماییم که تکرار یک عمل توسط جنابعالی، با وجود اطلاع‌ از امکان بروز حوادث مجرمانه، و نیز اعلام شما مبنی براینکه حاضرید همه گونه هزینه‌ای را بپردازید می‌تواند قرینه‌‌ای بر قاصد بودن شما باشد.
در پایان، امیدوارم با اندکی تأمل و تجدیدنظر در رفتارهای خویش که شاید خسارت آن کمتر از 8 سال جنگ تحمیلی عراق و استکبار جهانی علیه کشورمان نباشد، دوباره به آغوش نظام اسلامی بازگشته و به جبران اشتباهات خویش بپردازید که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: "حاسبوا قبل ان تحاسبوا "


  • کلمات کلیدی :

  • نوشته شده توسط :ستاد حمایت از دکتر محمود احمدی نژاد شهرستان تربت جام::نظرات دیگران [ نظر]

    کلیه ی حقوق این وبلاگ متعلق به نویسنده ی آن است.
    طراحی شده توسط : پایگاه خبری-تحلیلی رئیس جمهور ما